فانوس دانشمند

مرکز مجازی پژوهشگران کوچک و فعالان علمی "فانوس"

فانوس دانشمند

مرکز مجازی پژوهشگران کوچک و فعالان علمی "فانوس"

فانوس دانشمند

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

۲ مطلب در بهمن ۱۳۹۳ ثبت شده است

من اهل نصیحت گفتن و شنیدن نیستم! اما با اشتراک تجربیات موافقم.

طی تجربه ای که از همکاری با یک شرکت در زمینه تولید محتوا داشتم ، به این نتیجه رسیدم که :

1 ) اگر در یک زمان و مکانی ، یک شخصی از یک شرکت و نهاد و ... تجاری به شما پیشنهاد همکاری داد و از توانمندی شما به شدت استقبال ، قبل از هر چیزی و هر فکری به این فکر کنید که باید چه برخورد مناسبی با این پیشنهاد همکاری و طرف پیشنهاد داشته باشید.

2 ) اگر مثل من تجربه ای در زمینه همکاری با شرکتهای بزرگ ندارید ، پیشنهاد اکید من اینه که قبل از هر صبحت و جلسه ای و یا جواب دادن به پیشنهاد ، درباره روند بستن یک قرارداد کاری خیلی خوب تحقیق کنید. درباره مالیاتی که به نوع قرارداد شما تعلق می گیره یا نمیگره ، یا مواردی که در بندهای قرارداد مد نظر شماست که اضافه یا کم بشه ،  یا موارد توافق که مسلما فقط مبلغ قرارداد جزش نیست.

3 ) به کلمه کلمه صحبتها و حرفهایی که در مذاکرات رد و بدل میشه بخوبی دقت کنید.

4 ) هر ابهامی یا سوالی که در گفتگوها یا در مطالب مکتوب هست ، همون لحظه اقدام به رفع ابهام و یا گرفتن جواب کنید.

5 ) همیشه سعی کنید منافع هر دو طرف رو در نظر بگیرید ، و با کسانی همکاری کنید که ظاهرا و باطنا با این موضوع موافق باشند.

6 ) از علم روانشناسی و شخصیت شناسی برای سهولت کار استفاده کنید.

7 ) فنون مذاکره روشهایی هستن که در گفتگوها کارآمد هستن.

8 ) از توانمندی ها ، علایق و ضعفهای خودتون آگاهی لازم رو پیدا کنید تا از طرف خودتون موفقیت رو تضمین کنید.


میترا لطفی
۲۰ بهمن ۹۳ ، ۱۴:۰۷ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر
دو نکته مهمی که در این مدت 2 ماه 1 هفته برای جذب و نگهداری مشتری متوجه شدم :
  1. در این مدت کم کسانی که به ما برای گرفتن خدمات مراجعه می کنند ، و تقریبا میشه گفت که مشتری ثابت شدند ، به این نکته اشاره می کنن که " شما پر حوصله هستید! " . من نمیدونم پر حوصله و صبر بودن از دید دیگران چطور رفتار و یا تعریفی داره ، اما به نظر من باید هرکاری رو با دقت نظر و به نحواحسن انجام داد. حتی مشتری داشتم که 50 درصد اشتباه من ، 24400 تومان از جیبش رفت اما دوباره به همین جا اومد.(البته این بنده خدا باید در یک مرحله صحت اطلاعات وارد شده رو تایید می کرد ، پس از بی دقتی خودش هم بود که این مبلغ از پولش رفت!)
  2. موردی که مشتریان بهش اذعان دارن ، برخورد خوب و انرژی مثب هست! حتی اگه در دانش من نباشه که کارشون رو راه بندازم ، اما کمی ناراضی از اینجا میرن ؛ در بعضی موارد هم شده که باز هم برگشتن!
جذب مشتری زیاد سخت نیست ، اما نگهداشتنش خیلی سخته!
اینکه مشتری از خدمات ارائه شده راضی باشه ، نحوه برخورد و تکریم خوشایندش بیاد ، سریعترین زمانی که کارش طول بکشه ، محیطی که بتونه در آرامش سرویس بگیره ، بستری که براش امنیت داشته باشه و اعتماد طرفین حاصل بشه ، اینا تقریبا مواردی بودن که من رو در این مدت متوجه قسمت بازاریابی کرد...
در حال بررسی طرح هایی هستم که بتونم خدماتی جامع و درخور اکثر قشر مشتریان رو به امید خدا ارائه کنم.
شناسایی فرصت های بازار کار ، نیازهای جامعه ، و گاها ایجاد نیازهایی که برای اکثر مردم مهم نیست و به چشم نمیاد بخصوص در زمینه های فرهنگی و آموزشی ، از مواردی هست که در دست بررسی دارم.
(چیزی که بشدت برام جالبه اینه که دست روی هر کاری میذارم ، در پس زمینه ذهنم موضوعات فرهنگی و آموزشی با فلاشر مانور میدن! :-) )
باید به ایده های خلاقانه ای برای اینکار مناسب باشه فکر کنم.
همینطور نیاز دارم که از بستر اینترنت حاضر برای نوشتن مقاله هایی در رشته کارشناسی خودم استفاده کنم.
حدس میزنم نکات علمی قرآنی برای مشتریان جالب خواهد بود ، لطفا نظرتون رو درباره این قسمت در کامنت لحاظ کنید.
*ممنون از زمانی که اختصاص دادید*
میترا لطفی
۱۴ بهمن ۹۳ ، ۱۸:۵۷ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱ نظر